Veelgestelde vragen

Bestellen

Kan ik een artikel ook met een andere stof of leersoort bestellen, of in een andere kleur?
Kan ik een artikel ook in een andere opstelling bestellen?
Hoe kan ik producten via internet bestellen?
Zijn de artikelen in de webshop ook in de winkel te zien?
Wat gebeurt er nadat ik een bestelling via de webwinkel gedaan heb?
Wat is de levertijd op de artikelen?
Wat is het minimale orderbedrag op de webshop?
Kan ik de outlet artikelen bestellen? 

Betaling

Op welke manieren kan ik betalen?
Hoe veilig zijn de betalingen via de webwinkel?
Kan ik betalen met creditcard?
Is het mogelijk om uitgesteld te betalen?

Bezorgen en afhalen

Kan ik de artikelen ook zelf af gaan halen in de winkel?
Kan ik een aanhanger of bus reserveren?
Kan ik mijn bestelling laten bezorgen bij een afhaalpunt?
Bezorgt Profijt Meubel de aankopen ook thuis?
Worden er transportkosten gerekend op de webshop?

Klachten

Kan ik mijn aankoop retourneren?
Wat moet ik doen als ik een klacht heb over mijn aankoop?
Is Profijt Meubel aangesloten bij de Centrale Branchevereniging Wonen (CBW)?

Heeft Profijt Meubel een klantenservice? 

Onderhoud en garantie

Ik wil graag meer informatie over de verzorgingsproducten van Profijt Meubel.
Antwoorden op de meest gestelde productvragen.

Werken bij Profijt Meubel

Hebben jullie vacatures?
Ik wil franchisenemer worden bij Profijt Meubel kan dit?

Bestellen

Kan ik een artikel ook met een andere stof of leersoort bestellen, of in een andere kleur?
Via de webshop zijn artikelen enkel te bestellen zoals ze getoond worden. Ben je enthousiast over een meubel maar wil je liever een andere kleur, opstelling, stof- of leersoort? Geen probleem, we helpen je graag verder in één van onze winkels. Je kunt op de productpagina ook je vraag stellen, als je daarbij aangeeft welke Profijt Meubel vestiging je voorkeur heeft dan zorgen wij dat je verder geinformeerd wordt.

Kan ik een artikel ook in een andere opstelling bestellen?
Via de webshop zijn artikelen enkel te bestellen zoals ze getoond worden. Ben je enthousiast over een meubel maar wil je liever een andere kleur, opstelling, stof- of leersoort? Geen probleem, we helpen je graag verder in één van onze winkels. Je kunt op de productpagina ook je vraag stellen, als je daarbij aangeeft welke Profijt Meubel vestiging je voorkeur heeft dan zorgen wij dat je verder geinformeerd wordt.

Hoe kan ik een artikel in de webshop bestellen?
Heel eenvoudig! Bijna het gehele assortiment kun je vinden in de webshop. Als je een artikel in een andere uitvoering, kleur of materiaalsoort wil, dan kun je het beste de dichtstbijzijnde Profijt Meubel winkel bezoeken.

Zijn de artikelen in de webshop ook in de winkel te zien?
Jazeker, alle artikelen die je in de webshop ziet zijn ook in alle Profijt Meubel winkels te zien.  

Wat betekent 'Op voorraad'?

Zie je bij een artikel Op voorraad, dan kun je op deze pagina gelijk zien welke winkels het product uit voorraad kunnen leveren. Kies je voor thuisbezorging, dan wordt je bestelling door een van deze winkels geleverd. Grote meubelen in ca. 2 weken, kleine accessoires en onderhoudsmiddelen binnen enkele dagen. Wil je het zelf ophalen? Plaats dan eerst een webshopbestelling of neem even contact op met de winkel. Niet elke winkel heeft het magazijn namelijk direct in de buurt van de winkel zitten.

Kan ik een artikel ook ophalen bij een winkel waar het níet op voorraad is?

Een artikel ophalen bij een vestiging die het niet op voorraad heeft is uiteraard mogelijk, maar er zal dan wel sprake zijn van levertijd. Toch kan het een slimme keuze zijn als je bijvoorbeeld wilt besparen op bezorgkosten en het niet erg vindt om even te wachten. Voor accessoire-artikelen geldt op=op, deze kunnen alleen worden geleverd door de winkels met voorraad.

Wat gebeurt er nadat ik besteld heb?

Na het plaatsen van je webshopbestelling zorgen wij ervoor dat de winkel die de bestelling uitvoert, jouw gegevens ontvangt. De winkel zal je dan uiterlijk de eerstvolgende werkdag informeren over het verdere verloop van je bestelling en indien van toepassing een bezorgafspraak met je overleggen. Krijg je pas over een tijdje de sleutel van je nieuwe woning? Dan kun je dat gewoon aangeven. Heb je nog vragen? Kijk eens bij de veelgestelde vragenover bijvoorbeeld betalen, bezorgen en retouren.

Wat is de levertijd op de artikelen?
Sommige artikelen zijn uit voorraad leverbaar, andere artikelen worden op bestelling geproduceerd door onze leveranciers wereldwijd. Op de productpagina vind je altijd een indicatie van de levertijd. Je krijgt na je bestelling een bevestiging van deze levertijd. De levertijd via de webshop kan afwijken van de levertijd bij bestelling in de fysieke winkels.

Wat is het minimale orderbedrag op de webshop?
Er is geen minimaal order bedrag.

Kan ik de outlet artikelen bestellen?
De meubelen in onze outlet zijn slechts bij de getoonde winkel verkrijgbaar. Wanneer je interesse hebt in een van de showroom meubelen, kun je daarom het beste via de website dit meubel reserveren. De vestiging waar het meubel zich bevindt zal hierna verder contact met je opnemen. In onze outlet vind je onder andere voordelige kasten, bankstellen, tafels en stoelen. Let wel op dat op outlet artikelen geen garantie gegeven kan worden.

Betaling

Op welke manieren kan ik betalen?
Je kunt kiezen uit verschillende betalingsmogelijkheden, afhankelijk van de bezorgmethode die je kiest. Kies je ervoor om de artikelen te laten bezorgen, dan kunt je veilig betalen met iDeal. Kies je ervoor om je bestelling op te halen in de winkel, dan kun je er ook voor kiezen om de artikelen contant te betalen bij afhalen. 

Hoe veilig zijn de betalingen via de webwinkel?
De daadwerkelijke betaling vindt plaats in een beveiligde omgeving, zodat je gegevens niet openbaar toegankelijk zijn.

Kan ik betalen met creditcard?
Betalen met creditcard is niet in elke winkel mogelijk, vraag vooraf in de winkel of het mogelijk is om met creditcard te betalen. In de webshop is betalen met credit card niet mogelijk.

Is het mogelijk om uitgesteld te betalen?
In de webshop is dit niet mogelijk, in diverse winkels is uitgesteld betalen wel mogelijk. Informeer hier naar bij je dichtstbijzijnde winkel 

Bezorgen en afhalen

Kan ik de artikelen ook zelf af gaan halen in de winkel?
Ja hoor, dat kan zeker. Tijdens het bestelproces kan je dit kiezen bij bezorgmethode.

Kan ik mijn bestelling laten bezorgen bij een afhaalpunt?
Dit is niet voor alle artikelen mogelijk, bijvoorbeeld bij bankstellen niet. Bij artikelen waarbij dit wél mogelijk is, staat dit duidelijk vermeld tijdens het bestelproces.

Kan ik een aanhanger of bus reserveren?
Kun je de gekozen meubelen niet met je eigen auto meenemen? Dan hebben wij een bus of aanhanger die op afspraak gereserveerd mag worden.  

Bezorgt Profijt Meubel de aankopen ook thuis?
Profijt Meubel bezorgt de artikelen via de webwinkel desgewenst bij je thuis, hiervoor gelden bezorgkosten.
Onder bezorgen wordt verstaan: het leveren van de goederen in een ruimte direct bij binnenkomst. Eventueel andere bezorgwensen kunnen altijd worden voorgelegd aan de betreffende winkel.
Controleer altijd of de meubels door deuren en trappen passen voor je een bestelling plaatst. Als de meubels niet door de deur of het trappenhuis passen, kunnen eventueel extra kosten in rekening worden gebracht. 

Worden er transportkosten gerekend op de webshop?
Onze prijzen zijn gebaseerd op direct meenemen of zelf ophalen. Bij alle winkels kun je gebruik maken van een aanhanger of bus. Beschik je niet over deze gelegenheid, dan kan Profijt Meubel ervoor zorgen dat deze tegen vergoeding thuis bezorgd worden. Onder bezorgen wordt verstaan: het leveren van de goederen in een ruimte direct bij binnenkomst. Eventueel  andere bezorgwensen kunnen altijd worden voorgelegd aan de betreffende winkel. Je bent voordelig uit wanneer je je meubelen zelf monteert. Hierdoor kunnen wij onze prijzen laag houden. 

Bezorgkosten binnen Nederland

Grote artikelen: banken, fauteuils, stoelen, kasten, verlichting Middelgrote artikelen: wanddecoratie
Bezorgkosten € 65,- Bezorgkosten € 12,50
1e etage via de trap + 24,-  
2e etage via de trap + € 28,- Kleine artikelen: accessoires sierkussens, onderhoudsmiddelen
3e etage via de trap + € 32,- Bezorgkosten € 5,75
4e etage en hoger via de trap + € 36,-  
Met de lift, ongeacht de etage: € 24,- toeslag  
Bezorgkosten voor Waddeneilanden zijn bij de winkels opvraagbaar
 

Bezorgkosten naar België

Grote artikelen: banken, fauteuils, stoelen, kasten, verlichting Middelgrote artikelen: wanddecoratie
Bezorgkosten € 80,- Bezorgkosten € 15,95
1e etage via de trap + 25,-  
2e etage via de trap + € 35,- Kleine artikelen: accessoires sierkussens, onderhoudsmiddelen
3e etage via de trap + € 45,- Bezorgkosten € 10,75
4e etage en hoger via de trap + € 55,-  
Met de lift, ongeacht de etage: € 25,- toeslag  
 

Klachten

Kan ik mijn aankoop retourneren?
Bij een webshopbestelling heb je het recht om je bestelling binnen 14 dagen, in originele staat, te retourneren aan de Profijt Meubel vestiging die de bestelling heeft geleverd. Een retourzending dien je vooraf kenbaar te maken aan de hand van het herroepingsformulier. Na correcte ontvangst door de betreffende Profijt Meubel vestiging wordt je betaling aan je vergoed. Indien de volledige bestelling wordt herroepen, is dit inclusief de oorspronkelijke verzendkosten. De verzendkosten voor het terugsturen zijn altijd voor je eigen rekening.

Wat moet ik doen als ik een klacht heb over mijn aankoop?
Profijt Meubel staat voor de kwaliteit van haar meubelen. Heb je ondanks onze goede zorgen toch een klacht over de aangekochte meubelen, dan kun je deze goed omschreven, voorzien van foto's, via de website melden. Klik hier voor het indienen van service. De betreffende vestiging zal dan zo snel mogelijk contact met je opnemen.

Is Profijt Meubel aangesloten bij de Centrale Branchevereniging Wonen (CBW)?
Ja, Profijt Meubel is aangesloten bij het CBW en hanteert dan ook de voorwaarden van de CBW. Je kunt dus met een gerust hart je aankoop doen. Klik hier om de voorwaarden te bekijken.

Heeft Profijt Meubel een klantenservice?
Elke vestiging van Profijt Meubel wordt beheerd als een zelfstandige onderneming en oordeelt derhalve zelf over klachten en reparatie/ en garantieverzoeken. Profijt Meubel is een onderdeel van de Internationale Meubel Groep.  

Onderhoud en garantie

Ik wil graag meer informatie over de verzorgingsproducten van Profijt Meubel.
Klik hier voor meer informatie over de verzorgingsproducten. 

Antwoorden op de meest gestelde productvragen.
Klik hier voor de meest gestelde productvragen en de antwoorden.

Werken bij Profijt Meubel

Hebben jullie vacatures?
Voor actuele vacatures kun je kijken op onze vacaturepagina

Ik wil franchisenemer worden bij Profijt Meubel, kan dit?
Indien je een eigen Profijt Meubel vestiging wilt starten kun je het beste contact op nemen met ons hoofdkantoor op nummer 076-5798111